References - Studioplace

References

References
& Press

Studioplace were indispensable in supporting us in identifying key development areas for social media marketing.

From the initial audit through to the overall strategy and implementation support, their availability and “can-do” attitude made the entire project far easier to bring to fruition than we had thought.

For social media and digital marketing, they’re a good bet with plenty of potential.

Russell Lewis (Cambridge University Press)
Marketing & Promotions Manager

I had the pleasure of meeting the Studioplace team on a familiarization tour to Eindhoven, Netherlands called TechTrek. The program was entirely sponsored by the Eindhoven Airport. We invited Giorgio, Tommaso, Ottavia to be our guests because of their incredible design talent and stellar community-building ability. Digital Yuppies as a community and Studioplace as a design studio are precisely the type of talent Eindhoven needs to add to its design+technology portfolio. Since our first TechTrek in mid-October, we are already discussing a Digital Yuppies pop-up event in Eindhoven. Who knows? Maybe Studioplace will find a way to expand here also. This city welcomes their expertise, their natural collaboration skills and their energy. There is a mile-high stack of talent on that team!

Cheryl Boyd (Dispatches Europe)
CEO

“Nastro Azzurro collabora con Studioplace ormai da due anni, in particolar modo attraverso le attività BTL e Digitali del network Digital Yuppies.

La conoscenza dei trend contemporanei e l’elevata reattività e professionalità sono i maggiori punti di forza dei ragazzi, elementi che hanno permesso una crescita esponenziale del network e un impatto decisamente positivo sulla nostra marca.”

Dario Giulitti (Nastro Azzurro)
Brand Manager

“Abbiamo avuto il piacere di collaborare con l’agenzia Studioplace in occasione del lancio del prodotto Sky, NOW TV.

Siamo rimasti veramente soddisfatti della realizzazione del concept e della relativa riuscita del prodotto finale. Le migliori caratteristiche riscontrate possono essere riassunte nell’estrema serietà e professionalità nella fase preliminare/creativa, ma soprattutto nell’esecuzione eccellente: ogni minima
situazione era stata prevista dal team.

Da sottolineare come la giovane età della squadra è sinonimo di originalità, creatività ed esperienza, al contrario di molte agenzie improvvisate con cui abbiamo collaborato in Italia”.

Fabio Massimo Nardella (Sky)
Brand & Communication Senior Specialist

“Abbiamo lavorato con Studioplace su un’attività per noi fondamentale con un partner essenziale per la nostra azienda e sono stati semplicemente cruciali nella perfetta riuscita di questa.

Un mix perfetto di creatività, estro e una capacità comunicativa quasi innata a questo team insieme a puntualità, precisione e professionalità.

Per noi ormai irrinunciabili!”

Sara Meleleo (Talent Garden)
Campus Manager

“Competenza e affidabilità sono le caratteristiche che contraddistinguono il team di Studioplace.
Una squadra che ha accompagnato DOMINA dall’analisi alla realizzazione della propria presenza nel web, sempre pronta a tradurre le idee in progetti digitali innovativi e vincenti, anche in contesti complessi come il settore del lavoro domestico in Italia.

Ottimo lavoro.”

Massimo De Luca (Associazione Domina)
Presidente

Our team has held lectures and workshops in the following universities and companies:

Roma Tre University
Digital Marketing workshop – Marketing & Innovation class – (Prof. Carlo Alberto Pratesi).

LUISS Business School
Digital Event Organization & Promotion workshop – (Prof. Andrea Palma).

John Cabot University – Institute For Entrepreneurship
Digital Project Management workshop – (Prof. Maiolini).

La Sapienza University
Digital Business Model workshop – (Hult Prize Foundation).

Facebook Italy & Skuola.net
Digital skills course at Binario F.

Talent Garden Innovation School
Community management and development workshop (Digital marketing Rocket).

Italian Community Managers Summit
Community management and development workshop.

Studioplace were indispensable in supporting us in identifying key development areas for social media marketing. From the initial audit through to the overall strategy and implementation support, their availability and “can-do” attitude made the entire project far easier to bring to fruition than we had thought. For social media and digital marketing, they’re a good bet with plenty of potential.

Russell Lewis (Cambridge University Press) Marketing & Promotions Manager

I had the pleasure of meeting the Studioplace team on a familiarization tour to Eindhoven, Netherlands called TechTrek. The program was entirely sponsored by the Eindhoven Airport. We invited Giorgio, Tommaso, Ottavia to be our guests because of their incredible design talent and stellar community-building ability. Digital Yuppies as a community and Studioplace as a design studio are precisely the type of talent Eindhoven needs to add to its design+technology portfolio. Since our first TechTrek in mid-October, we are already discussing a Digital Yuppies pop-up event in Eindhoven. Who knows? Maybe Studioplace will find a way to expand here also. This city welcomes their expertise, their natural collaboration skills and their energy. There is a mile-high stack of talent on that team!

Cheryl Boyd (Dispatches Europe) CEO

“Nastro Azzurro collabora con Studioplace ormai da due anni, in particolar modo attraverso le attività BTL e Digitali del network Digital Yuppies. La conoscenza dei trend contemporanei e l’elevata reattività e professionalità sono i maggiori punti di forza dei ragazzi, elementi che hanno permesso una crescita esponenziale del network e un impatto decisamente positivo sulla nostra marca.”

Dario Giulitti (Nastro Azzurro) Brand Manager

“Abbiamo avuto il piacere di collaborare con l’agenzia Studioplace in occasione del lancio del prodotto Sky, NOW TV. Siamo rimasti veramente soddisfatti della realizzazione del concept e della relativa riuscita del prodotto finale. Le migliori caratteristiche riscontrate possono essere riassunte nell’estrema serietà e professionalità nella fase preliminare/creativa, ma soprattutto nell’esecuzione eccellente: ogni minima situazione era stata prevista dal team. Da sottolineare come la giovane età della squadra è sinonimo di originalità, creatività ed esperienza, al contrario di molte agenzie improvvisate con cui abbiamo collaborato in Italia”.

Fabio Massimo Nardella (Sky) Brand & Communication Senior Specialist

“Abbiamo lavorato con Studioplace su un’attività per noi fondamentale con un partner essenziale per la nostra azienda e sono stati semplicemente cruciali nella perfetta riuscita di questa. Un mix perfetto di creatività, estro e una capacità comunicativa quasi innata a questo team insieme a puntualità, precisione e professionalità. Per noi ormai irrinunciabili!”

Sara Meleleo (Talent Garden) Campus Manager

“Competenza e affidabilità sono le caratteristiche che contraddistinguono il team di Studioplace. Una squadra che ha accompagnato DOMINA dall'analisi alla realizzazione della propria presenza nel web, sempre pronta a tradurre le idee in progetti digitali innovativi e vincenti, anche in contesti complessi come il settore del lavoro domestico in Italia. Ottimo lavoro.”

Massimo De Luca (Associazione Domina) Presidente

Our team has held lectures and workshops in the following universities and companies:

Roma Tre University

Digital Marketing workshop - Marketing & Innovation class - (Prof. Carlo Alberto Pratesi).

LUISS Business School

Digital Event Organization & Promotion workshop - (Prof. Andrea Palma).

John Cabot University - Institute For Entrepreneurship

Digital Project Management workshop - (Prof. Maiolini).

La Sapienza University

Digital Business Model workshop - (Hult Prize Foundation).

Facebook Italy & Skuola.net

Digital skills course at Binario F.

Talent Garden Innovation School

Community management and development workshop (Digital marketing Rocket).

Italian Community Managers Summit

Community management and development workshop.